Zwroty towarów
WYCIĄG Z REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ OBOWIĄZUJĄCEGO OD 1 LISTOPADA 2023
Wzór Oświadczenia o Odstąpieniu od Umowy
§ 4 Prawa i obowiązki Ofiarodawcy
- W przypadku nabycia przez Ofiarodawcę będącego Konsumentem za pośrednictwem strony internetowej towaru lub usługi niestanowiącego treści cyfrowych, Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni licząc od dnia wejścia w posiadanie zamówionego towaru lub usługi.
- Prawo do odstąpienia od umowy Konsument może zrealizować w dowolnej, jednoznacznej formie, w szczególności poprzez przesłanie stosownego oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy w następujący sposób:
- na adres e-mail: bok@niezlafundacja.pl
- na adres korespondencji: Niezła Fundacja, ul. Jana Kazimierza 31, 05-126 Nieporęt
- Konsument może także skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy zamieszczonego na stronie internetowej Usługodawcy, co jednak nie jest obowiązkowe i nie stanowi wymogu prawnego.
- W celu zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy, wystarczające będzie, jeżeli Konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem ostatniego dnia terminu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy przez Konsumenta, Usługodawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego środki pieniężne niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym Usługodawca otrzyma oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
- Zwrotu towaru po odstąpieniu od umowy należy dokonać na adres: E-Packman, 05-850 Duchnice Segro Park, ul. Ożarowska 40/42 Hala G, rampy 7-8 i T2.
§ 12 Rękojmia za wady, reklamacje i zwroty
- Usługodawca zobowiązany jest dostarczyć Ofiarodawcy zamówiony towar lub usługę, w tym produkt elektroniczny, w stanie wolnym od wad. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Ofiarodawcy, jeżeli nabyty towar lub usługa, w tym produkt elektroniczny, ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, w tym dotyczące nabytych towarów i usług, można zgłaszać w dowolny, jednoznaczny sposób, w tym w formie korespondencyjnej na adres wskazany w § 1 ust. 2 lit. b) Regulaminu lub w formie elektronicznej na adres e-mail: bok@niezlafundacja.pl. Ofiarodawca może także skorzystać z formularza kontaktowego, dostępnego na stronie internetowej, co jednak nie jest obowiązkowe i nie stanowi wymogu prawnego.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię oraz nazwisko lub firmę zgłaszającego reklamację;
- adres do korespondencji lub adres e-mail;
- określenie przedmiotu reklamacji;
- zwięzłe określenie żądania lub proponowanego sposobu rozpatrzenia reklamacji.
- Usługodawca rozpatruje reklamacje według kolejności zgłoszeń, nie później jednak niż w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania reklamacji. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji Usługodawca informuje osobę wnoszącą reklamację o sposobie jej rozstrzygnięcia. Informacja o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji przesyłana jest odpowiednio na adres korespondencji podany w treści reklamacji albo na adres e-mail, w zależności od sposobu wniesienia reklamacji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do pozostawienia zgłoszonej reklamacji bez odpowiedzi, jeżeli reklamacja nie zawiera adresu korespondencji lub adresu e-mail, a Usługodawca nie ma innej możliwości ustalenia danych adresowych lub teleadresowych zgłaszającego reklamację.
- Jeżeli dostarczenie wadliwego towaru jest konieczne do rozpatrzenia reklamacji, a także w przypadku gdy w wyniku rozpatrzonej reklamacji ma dojść do zwrotu towaru, Ofiarodawca powinien dostarczyć towar na następujący adres: E-Packman, 05-850 Duchnice Segro Park, ul. Ożarowska 40/42 Hala G, rampy 7-8 i T2, przy czym koszty związane z odesłaniem towaru ponosi Ofiarodawca.
§ 13 Pozasądowe formy rozwiązywania sporów
- Usługodawca niniejszym wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych na tle realizacji zawieranych umów pod mediację. Szczegółowe warunki prowadzenia mediacji zostaną ustalone przez strony w drodze odrębnej umowy.
- Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności poprzez:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu;
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;
- skorzystanie z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacji na temat możliwych pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów dostępne są na stronie: uokik.gov.pl.